piatok, 10. februára 2017

Generácia Z: Až 98% nakupuje v kamenných obchodoch
Podľa novej štúdie prvá „digitálne gramotná“ generácia najradšej nakupuje v kamenných obchodoch. Vychádza z prieskumu IBM Institute for Business Value a z dát o viac ako 15.000 zákazníkoch vo veku 13 až 21 rokov v 16 krajinách sveta.

Príslušníci generácie Z s dátumom narodenia od polovice deväťdesiatych rokov minulého storočia až do prvých rokov po roku 2000 sú prvou digitálne gramotnou generáciou, ktorá nepoznala svet bez smartfónov, mobilných telefónov a iných digitálnych zariadení. Podľa štúdie ale až 67% nakupuje iba v kamenných obchodoch a 31% v nich nakupuje aspoň niekedy, z čoho vyplýva, že až 98% stále nakupuje v klasických obchodoch.
 
Celkový počet príslušníkov generácie Z dosiahne v roku 2020 približne 2,6 miliardy ľudí. Predstavujú kúpnu silu vo výške 44 miliárd dolárov a 75% tvrdí, že minie viac ako polovicu zarobených peňazí! Až 52% nemá problém so zmenou značky produktu, pokiaľ kvalita nespĺňa ich požiadavky. Pre 66% sú rozhodujúcimi faktormi pri zmene značky kvalita a dostupnosť produktu a 65% z nich je zameraných na hodnotu, ktorú im značka ponúka.

Štúdia tiež odhalila digitálne zvyklosti generácie Z:
- 73% používa svoje mobilné telefóny hlavne na posielanie textových správ a chatov s rodinou a priateľmi, ale radi by takto „komunikovali“ aj so svojimi obľúbenými značkami.
- 36% je ochotných vytvoriť digitálny obsah pre svoju obľúbenú značku, 42% je ochotných zapojiť sa do nejakej hry v rámci marketingovej kampane a 43% sa zapojí do recenzie produktu.
- Nemajú pochopenie pre využívanie zložitých technológií, požadujú bezproblémové digitálne a mobilné služby.
- 62% nebude používať aplikácie alebo internetové stránky, ktoré majú zložitú navigáciu a 60% nebude využívať aplikácie alebo internetové stránky, ktoré sa pomaly načítajú.
- Chcú vedieť, ako sú chránené informácie, ktoré poskytnú.
- Menej ako 30% je ochotných zdieľať informácie o svojom zdraví, mieste pobytu, osobnom živote alebo informácie o platbách. Až 61% sa bude cítiť lepšie, keď budú vedieť, že ich informácie sú bezpečne uložené a sú dostatočne chránené.