utorok, 7. marca 2017

Magická sedmička: #2 Živé a nezostrihané
Will Kunkel rozoberá ďalší zo série trendov, ktoré ovplyvnia komunikáciu v roku 2017. Živé blogy, streaming, interaktívny obsah v reálnom čase ako „must be“ nástroje na komunikáciu značky so svojimi zákazníkmi.

Čokoľvek dnes vypustíme von, musí zasiahnuť cieľovku v ten správny čas. Platí to obzvlášť u miléniovej generácie a jej nástupcov, ktorí konzumujú informácie okamžite a ktorých očakávania sa menia každou sekundou. Ideálnym konceptom je pre nich komunikácia v reálnom čase – živé a nezostrihané atakovanie informáciami ešte „za horúca“. Bonusom je možnosť interakcie – mladí chcú byť vtiahnutí priamo do diania, majú potrebu vyjadriť sa k témam, ktoré sa ich týkajú, obzvlášť ak ide o ich obľúbené brandy. Responzívna brandigová komunikácia je trendom, na ktorý musia byť značky pripravené, ak nechcú zaostať.

Nakoniec, tento trend sa začína čoraz viac objavovať v médiách a komunikačných aktivitách značiek. Živé blogy, live streaming, komunikácia na sociálnych sieťach sa stávajú bežnou súčasťou komunikačných mixov. Podľa prieskumu magazínu Elite Daily  má pre až 43 % miléniálov oveľa väčšiu hodnotu autenticita správy pred samotným obsahom! Živé blogovanie, hon na tie najoriginálnejšie správy, agregátory publikovaných informácií a komentáre predstavujú dnes nové formy odovzdávania obsahu. Konzumenti sa stávajú často sami editormi správ, sami si koncipujú obsah.

Rok 2016 bol prelomovým z pohľadu rozvoja streamingových platforiem. Live streaming (živé vysielanie) sa stalo bežnou súčasťou komunikácie medzi používateľmi aj vďaka stúpajúcej popularite nástrojov Facebook Live alebo Periscope. Spoločnosti sa tak vedia dostať k streamovanému obsahu v reálnom čase, avšak bez možnosti filtrácie. Otvára nové možnosti ako komunikovať obsah cieľovým skupinám v reálnom čase, sprostredkovať im tie najhorúcejšie novinky v sekunde ich zverejnenia, napr. formou živého vysielania z predstavenia nového produktu. Fanúšikovia tak budú mať prístup k čerstvým novinkám a navyše, budú môcť reagovať a zdieľať svoje pocity, budú sa cítiť angažovaní a priamo zapojení do diania. Značky tak získajú okamžitú a cennú spätnú väzbu. Live streaming sa bude čoraz viac považovať za jeden z najefektívnejších nástrojov komunikácie so zákazníkmi (B2C).