streda, 17. mája 2017

Online: Čo Slováci najčastejšie nakupujú na internete?
Trend online nakupovania naďalej rastie rovnako ako suma, ktorú Slováci míňajú na internete. Vlani sme utratili v e-shopoch 815 miliónov eur. Za aký tovar sú ochotní zaplatiť väčšiu sumu a aké sú súčasné trendy v nakupovaní online?

Z údajov porovnávača cien Heureka vyplýva, že najviac financií každoročne utrácame práve za segment elektroniky. Kým priemerná cena objednávky predstavuje v rámci čiernej techniky 209 eur, za bielu utratí zákazník o 32 eur menej. Významný nárast záujmu sa objavil aj v kategóriách hobby, kozmetika a zdravie či oblečenie a móda. Najväčší posun sa však objavil pri potravinách, nápojoch a podobných produktoch,  kde sa zaznamenal najväčší medziročný rast. Podľa rebríčka porovnávača cien Slováci najčastejšie vkladajú do virtuálneho košíka kvalitný alkohol, kapsulovú alebo zrnkovú kávu, prírodné sladidlá, zdravé múky, maslá, semienka či oleje. Za tieto nákupy utratia síce nižšie hodnoty, no v konečnom dôsledku sa po spokojnosti s daným produktom radi vrátia a nakúpia opäť.

A v nakupovaní tovaru prostredníctvom mobilných telefónov predbiehame aj Čechov, u ktorých má online nakupovanie väčšiu tradíciu aj rozsah. Až 43% slovenských používateľov využíva výhody mobilného nakupovania, pričom najčastejšie siahajú po elektronike. Ľudia používajú telefón aj na porovnávanie parametrov jednotlivých produktov či na čítanie recenzií. Rast trendu mobilných nákupov je zjavný, a to aj napriek tomu, že nákupy zákazníci ešte často dokončia na počítači.