piatok, 14. júla 2017

e-Schránka: Na úradnú poštu upozorní e-mail či SMS
Štátne e-schránku na rozdiel od tej klasickej netreba kontrolovať denne. O každej novej pošte príde upozornenie do určeného mailu či formou SMS správy.

Od 1. júla 2017 sú štátne inštitúcie, ale aj samosprávy, súdy, notári či exekútori povinní komunikovať s podnikateľmi elektronicky. Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) aktivovala na doručovanie všetky schránky právnických osôb zapísaných v obchodnom registri a so sídlom na Slovensku. Neznamená to ale, že predstavitelia firiem sa musia do schránky prihlásiť každý deň - stačí si nastaviť cez jeden prístup formu oznámení (notifkácie). Následne do e-schránky vstúpi až vtedy, keď mu tam príde zásielka.

Do firemných elektronických schránok majú umožnený prístup všetci ich štatutári. Tí so schránkou nemusia pracovať sami. Jej správou môžu poveriť elektronicky alebo listinne niekoho, komu dôverujú. Podmienkou zostáva použiť občiansky preukaz s čipom a bezpečnostným osobným kódom. Tieto prvky majú zabezpečiť, že sa k citlivým údajom nedostane nikto nepovolaný. 

Ako si nastaviť notifkácie:
– Pomocou občianskeho preukazu s čipom sa na portáli slovensko.sk prihlásite do svojej elektronickej schránky.
– V prostredí novej schránky vľavo dole nájdete tlačidlo Nastavenia.
– V ľavej lište kliknete na tretiu položku Nastavenia oznámení.
– V hlavnom poli vyberiete priečinok Prijaté.
– Notifikácie si môžete nechať zasielať na už zadané kontaktné údaje, prípadne ich zmeniť, či pridať ďalší e-mail.