pondelok, 24. júla 2017

Trend: Mileniáli
Stretávate často človeka so slúchadlami a zrakom upretým do smartfónu? Počuli ste už nové slová ako komenty, insta, flejm, deep shit alebo obvi? Sú to typické výrazy generácie mileniálov...

Podľa prieskumu pre značku čokoládových tyčiniek je mileniálová populácia momentálne vo veku medzi 15 a 35 rokmi a tvoria až štvrtinu slovenskej populácie. Zvyčajne sa osamostatnia od rodičov, keď majú 25 rokov. Tí mladší si chcú hlavne užívať, baviť sa a poznávať. A práve tých zatiaľ chápeme najmenej.

Heslo na wifi a nebo nad hlavou - to je snáď obvi
Tešili ste sa celý týždeň na rodinnú večeru a keď k nej konečne došlo, tak má polovica osadenstva zrak upnutý na displej a jedinú otázku, ktorú ste dostali, bolo: „Majú tu wifi?“ Hlavnou črtou mileniálskych detí je fakt, že vyrastali v ruke s internetom. Ľahšie rozumejú technológiám, žijú s neustálym prívalom informácií a sú viac samostatní. No aj napriek tomu milujú spoločnosť, radi si užívajú vonku s priateľmi, ale vždy sú pritom jednou nohou v online svete.

Komentuj, flejmuj, a hlavne si daj bacha na deep shit
Zmierte sa s tým, že 6 až 8 hodín svojho mileniála neuvidíte. Toľko času totiž trávi na internete. Čo tam vlastne robia? S najväčšou pravdepodobnosťou si dopisujú s niekoľkými priateľmi na Facebooku (kde ich má každý v priemere až 200), zdieľa obľúbené pesničky, sleduje zaujímavé stránky, digitálne celebrity. Občas prekliknú na ďalšiu populárnu sieť Instagram, ktorá slúži hlavne na zdieľanie fotiek. Už viete, prečo fotia toľko selfies. V súvislosti s tým sa môžeme stretnúť aj so slovom „hešteg“ (angl. hashtag), ktoré označuje symbol #. Uvádza sa pri fotkách a za ním sa píšu kľúčové slová, ktoré s fotkou súvisia.