štvrtok, 5. októbra 2017

Aktuálne: Slováci prezúvajú hlavne podľa počasia 
Väčšina slovenských vodičov si nenecháva prezúvanie zimných pneumatík na poslednú chvíľu.  

Z prieskumu pre značku Matador, ktorý zrealizovala agentúra Nielsen Admosphere (v auguste na vzorke 500 respondentov) vyplynulo, že pre 38% vodičov je pri prezúvaní rozhodujúce počasie, čiže nemajú naplánovaný presný termín, kedy chcú mať auto prezuté. Naopak až 23% opýtaných chce mať už prezúvanie vyriešené v októbri a 22% v novembri.

Aké faktory vplývajú na vodičov pri výbere a kúpe zimných pneumatík? Najviac respondentov sa rozhoduje podľa kvality. Až 51% vodičov sa informuje priamo u predajcu o jazdných vlastnostiach a garancii bezpečnosti pneumatiky. Pre 32% vodičov je pri kúpe prvoradé odporúčanie od známych, predajcov alebo na základe používateľských recenzií na internete, 20% sa riadi podľa výsledkov nezávislých bezpečnostných testov.

Zaujímavým ukazovateľom je výber zimnej pneumatiky podľa konkrétnej značky. Jednotkou je pre slovenských vodičov značka Matador, ktorú si vyberá 20%. Zhodne 14% opýtaných používa zimné pneumatiky značky Contintental, Barum a Michelin. S pomerne veľkým odstupom nasledovali značky ako Goodyear, Hankook, Dunlop, Pirelli, Bridgestone a Sava.