utorok 7. augusta 2018

Aplikácia: Lepšia cena vďaka robotom


Ľudia sa denne zbavujú svojich ojazdených miláčikov, nie vždy im za ne ale v autobazároch dajú tú najlepšiu cenu. Zmeniť to má nová aplikácia.

Algorithmic Pricing dokáže analyzovať dáta o ojazdených vozidlách na slovenskom trhu a na základe týchto dát potom určiť najvýhodnejšiu cenu ako pre výkup, tak aj pre následný predaj automobilu. „Aplikácia chráni pred chybným odhadom ceny. Jej algoritmus okamžite porovná reálne vozidlo s ostatným trhom a presne vyhodnotí jeho cenu“, hovorí Stanislav Gálik. Vďaka pokročilej dátovej analytike vie vyhodnotiť kľúčové faktory, ktoré rozhodujú o rýchlosti kúpy vozidla. Aplikácia neustále analyzuje trh a zaznamenáva všetky charakteristiky vozidla, ktoré sú z hľadiska predaja dôležité - vek, nájazd, motor a ďalšie parametre porovnáva s časom, za ktorý si dané vozidlo nájde kupujúceho. Dáta tak napríklad ukazujú, že dôležitým faktorom pre atraktivitu vozidla je jeho servisná knižka.

Rastúcu dôležitosť práce s dátami pre firmy a zákazníkov potvrdzuje aj analytik Lukáš Kovanda, podľa ktorého je však potenciál big dát zatiaľ využívaný iba čiastočne: „Firmy big dáta využívajú v rastúcej miere. Jedna vec je však mať prístup k veľkému množstvu dát a druhá vec je vedieť ich analyzovať. Potom je možné cielene ponúknuť služby, z ktorých v tomto prípade profituje aj klient. S tým, ako sa veľká časť obchodu v súčasnosti presúva do on-line prostredia, sa potom bude dôležitosť práce s dátami ďalej stupňovať. A s klesajúcou cenou výpočtových výkonov potom rastie aj schopnosť spoločností dáta efektívne analyzovať a využívať ako v prospech zákazníka, tak aj v prospech obchodu.“