utorok 3. decembra 2019

Novinka: Inteligentné kampane

Veľa menších firiem či jednotlivcov nemá k dispozícii dedikovaný marketingový tím, resp. naň nemajú rozpočet. Hľadajú preto reklamné riešenia, ktoré im nezaberú veľa času, či už v rámci plánovania alebo samotného nasadenia. A pre biznis je najdôležitejšia návratnosť investícií do akejkoľvek reklamnej kampane.

Google na slovenskom trhu uvádza reklamný nástroj „inteligentné kampane“ určený najmä pre malé firmy a podnikateľov/jednotlivcov. Je navrhnutý tak, aby nebol náročný na implementáciu, šetril čas a v neposlednom rade priniesol merateľné výsledky, ktoré sú pre malé firmy a podnikateľov na prvom mieste. Inteligentné kampane sú súčasťou služby Google Ads. Využívajú technológiu strojového učenia na optimalizáciu a tvorbu relevantných reklám v on-line prostredí na základe informácií, ktoré im poskytne samotná firma, firemná webstránka a tiež informácie uvedené v rámci služby Moja Firma na Googli. Firmy a podnikatelia si sami nastavia ciele, ktoré sú z ich pohľadu najdôležitejšie ako napríklad zvýšenie počtu prichádzajúcich volaní, predaja a návštevnosti webstránky či zvýšenie počtu návštevníkov samotného obchodu.

„Inteligentné kampane umožňujú firmám vytvoriť reklamu v priebehu niekoľkých minút naprieč rôznymi kanálmi a týmto spôsobom im pomáhajú dosiahnuť aj reálne výsledky. Po nastavení základných parametrov sa k slovu dostáva naša technológia strojového učenia, ktorá dokáže kampaň optimalizovať so zameraním sa na to, čo je primárnym cieľom podnikateľa – inzerenta“, hovorí Kim Spalding. Vďaka strojovému učeniu je možné len za niekoľko minút vytvoriť rôzne varianty reklám, ktoré je možné nasadiť či už priamo vo Vyhľadávači alebo v rámci Obsahovej siete Google, ktorá zahŕňa vyše 3 milióny webstránok a aplikácií.

Inteligentné kampane prinášajú konkrétny prehľad o tom:
- ako sa darí ich reklame,
- aké efektívne sú ich reklamy na upútanie pozornosti potenciálnych zákazníkov,
- koľkokrát si zákazník pozrel ich reklamu a ako na ňu reagoval (išiel na webstránku, zavolal a pod.),
- ako často si potenciálni zákazníci pozreli ktorúkoľvek verziu reklamy,
- ako často ľudia klikli na ktorúkoľvek verziu reklamy,
- ako často ľudia využili tlačidlo „Zavolaj“, keď sa reklama zobrazila v mobilnom zariadení,
- ako často ľudia klikli na firmu v Mapách Google po zobrazení reklamy a prípadne sa nechali k firme aj navigovať.