piatok 2. novembra 2018

On-line: Pneumatiky nakupujeme aj na internete


Internet ako miesto nákupu pre pneumatiky označilo vyše 51% účastníkov prieskumu a pneuservis 21% z nich. Pre viac ako polovicu opýtaných už nie je pri nákupe pneumatík najdôležitejšie cena, ale vlastná skúsenosť. Cenu, ako najdôležitejší faktor nákupu označilo takmer 43% respondentov. Podľa prieskumu sú na otázku ceny viac citlivé ženy ako muži.  

Continental nadväzuje na jarnú Vision Zero Roadshow, počas ktorej zisťoval, ako vodiči prezúvajú pneumatiky s príchodom jari. Teraz sa zameral na prípravu vozidiel pred začiatkom zimy. Prieskum u 500 slovenských vodičov v septembri t.r. ukázal, že takmer všetci vodiči (95%) pravidelne menia pneumatiky pred ďalšou sezónou, najčastejšie vlastnia dve sady diskov. V prieskume ani jeden respondent neuviedol, že by používal letné plášte po celý rok. Pri výmene pneumatík sú Slováci konzervatívni a veľmi si nepotrpia na striedanie rozmerov. 71% účastníkov prieskumu používa rovnaký rozmer pneumatík počas letnej aj zimnej sezóny.

Merajú slovenskí vodiči pravidelne tlak v pneumatikách? Viac ako 64% respondentov priznalo, že tlak v pneumatikách nekontrolujú vôbec, náhodne, prípadne len pri výmene plášťov alebo podozrení na defekt. Pritom tlak ovplyvňuje nielen bezpečnú jazdu, ale aj náklady na prevádzku vozidla, pretože auto s nesprávne nahustenými pneumatikami môže vykazovať vyššiu spotrebu paliva alebo rýchlejšie opotrebovanie plášťov. Z výsledkov prieskumu tiež vyplýva, že nejaký typ monitoringu tlaku má len 26% vozidiel opýtaných.

Nákup celej sady pneumatík nepatrí vôbec k zanedbateľným výdajom. Napriek tomu nad špeciálnym poistením pneumatík, na rozdiel od poistenia svojich áut, vodiči príliš nepremýšľajú. Až 77% respondentov uviedlo, že takéto poistenie nemá. Zvyšných 23% má poistenie pneumatík od automobilky ako súčasť havarijného poistenia, prípadne ho získalo pri nákupe novej sady plášťov.