Mnohí sme už zažili situáciu, kedy sme nemohli dodržať dohodnutý termín u kaderníka, na masáž alebo súkromný tréning. Drvivá väčšina podnikateľov požaduje storno poplatky podľa toho, kedy spotrebiteľ termín zruší. Ak sa neospravedlní vôbec, býva tento poplatok aj vo výške 100 % ceny. Nie vždy má však podľa dTest podnikateľ na storno poplatok nárok. V týchto prípadoch neplatí existujúce právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu. To však neznamená, že termín nejde zrušiť či presunúť. Tieto možnosti spravidla závisia od dohody strán a podmienok dohodnutých pri rezervácii termínu.
Poplatok za zrušenie má často charakter zmluvnej pokuty. Aby ju bolo možné účtovať, musí sa s ňou spotrebiteľ riadne a s predstihom zoznámiť, ideálne priamo pri rezervácii termínu a to aj v prípade, ak ide o objednávku cez telefón či prostredníctvom správy. Informácia iba v obchodných podmienkach nestačí. Neznamená to však, že spotrebiteľ na dohodnutý termín nemusí prísť bez toho, že by mu hrozila sankcia. Ak sa nedostavíte na svoj termín a podnikateľovi sa nepodarí vaše miesto obsadiť, môže od vás požadovať ušlý zisk. Ten však všeobecne nedosiahne 100 % ceny služby, keďže podnikateľ musí uhradiť aj určité náklady (napr. farby na vlasy, umelé nechty). Požadovaná suma by tak mala odrážať skutočný zisk podnikateľa po odpočítaní nákladov, ktoré nakoniec nemusel vynaložiť. Ak by však niektoré veci v budúcnosti už nemohol použiť, vzťahovala by sa náhrada aj na ne.
Pre úplnosť problematiky je vhodné upozorniť na to, že aj výkon kaderníka, maséra či manikérky je možné reklamovať. S ohľadom na povahu týchto služieb je vhodné uplatniť reklamáciu čo najskôr, ideálne ihneď. Nie je to nutnou podmienkou, ale dá sa tak predísť problémom napr. s dokazovaním vady. Výsledkom reklamácie potom môže byť náprava, ak ju bude možné uskutočniť, prípadne primeraná zľava z ceny.
