štvrtok 22. marca 2018

i-Zariadenia: Preferencie v automobilovom priemysle

Wifi, hlasovo aktivované aplikácie a inteligentné vozidlá bez vodiča – to sú len niektoré technologické prvky, o ktorých sa diskutuje stále viac. Lenže veci idú dopredu veľmi rýchlo a možno nastal čas dupnúť na brzdu a na chvíľu sa zamyslieť - skutočne chcú ľudia toto? 

GfK sa zameralo na tri oblasti - elektrifikáciu, konektivitu a autonómiu a rozhodlo sa podrobnejšie preskúmať tento vývoj, ktorý zásadne mení to, ako ľudia cestujú. Podľa Global GfK study 2017 – Znovu na cestách! je hlavným dôvodom na voľbu určitého spôsobu dopravy jeúsilie „byť nezávislý" (18%). Nasledujúca potreba „byť mobilný" (16%) a „šetriť náklady a čas" (15%). Mať vozidlo zostáva aj naďalej atraktívnou možnosťou, pretože uspokojuje väčšinu týchto potrieb. To sa odráža na skutočnosti, že 78% mileniálov a 68% spotrebiteľov nad 36 rokov hovorí o tom, že počas piatich rokov si kúpi automobil.

Mileniáli aj staršia generácia chce využiť širokú škálu rôznych spôsobov dopravy a uprednostňujú také možnosti, ktoré v danej situácii ponúkajú najlepšie osobné výhody. Prečo jazdiť autom? Nespoľahlivé cestovné poriadky... Prečo jazdiť vlakom? Dopravné zápchy... Zdá sa, že výrobcovia automobilov a iní mobilní poskytovatelia budú musieť prísť s vysoko kompatibilnou ponukou obsahujúcou najnovšie inovácie, ktoré zákazníkov automobilového priemyslu uspokoja.