piatok 20. augusta 2021

Trend: Metaaplikácie

Desaťročia plánovaná digitalizácia sa vplyvom pandémie, kedy sa stalo nevyhnutným rýchlo presunúť časť nášho života do on-line priestoru, napokon zrýchlila. Len za niekoľko týždňov sa všetko takmer cez noc stalo digitálnym - vzdelávanie, medicína, nakupovanie, zábava atď. Podľa štúdie spoločnosti McKinsey bol tento krok k digitalizácii taký silný, že spoločnosti dosiahli vývoj 20 až 25-krát rýchlejšie, než sa očakávalo.

Popri rýchlom výbuchu digitálnych služieb sa ukázalo, že jednou z najväčších výziev ľudstva je poskytnúť každému dostupný prístup k internetovému pripojeniu a užitočným zariadeniam. Až 3 miliardám ľudí na celom svete chýba zmysluplné pripojenie. Je to výzva, ale aj nevyhnutný krok pre technologické spoločnosti, aby spojili svoje sily a prekonali túto nerovnosť v mene ľudského pokroku. Podľa spoločnosti Rakuten Viber je dôležité pozerať sa dopredu. Riešenie problémov, ktoré sa počas krízy stali prekážkou, je dôležitým krokom pre lepšiu digitálnu budúcnosť. To vytvára veľkú zodpovednosť pre veľké technologické spoločnosti na svete. Spôsoby, akými sa náš život počas pandémie zmenil, tiež zmenili správanie a očakávania spotrebiteľov. V nasledujúcich rokoch budú formovať budúcnosť digitálnych technológií najmä tri trendy.

Plne digitálne cesty: Nové spotrebiteľské správanie ukázalo potrebu nového typu aplikácie, ktorú nazývame Meta Apps. Vo svete, kde je digitalizácia pokročilá a platformy sa zvyčajne spájajú, jednoúčelová aplikácia jednoducho svoju prácu nesplní. Meta Apps bude agregovať rôzne služby od rôznych špecialistov, poskytovateľov, dodávateľov atď. Používatelia nájdu všetko na  jednom mieste - identifikácia, tvorba obsahu, správy, platby atď. Základom metaaplikácií budú zjednotené rozhrania a intuitívne skúsenosti používateľov, vďaka ktorým bude všetko pre používateľov pohodlnejšie. Jedným z najdôležitejších sa môže stať fintechový priemysel podporujúci platby a finančné nástroje, ktoré rastú v dôsledku rastu elektronického obchodu. Celosvetovo používa mobilné platby viac ako miliarda ľudí a do roku 2024 trhová hodnota mobilných platieb dosiahne viac ako 3,08 bilióna dolárov.

Posilnené sebavyjadrenie: Je jedným z najväčších výdobytkov prepojeného sveta a pandémia ho ešte umocnila. Ľuďom chýbalo sebavyjadrenie a komunikácia, preto došlo k výbuchu kreativity. V budúcnosti budú technológie ako AR a VR dosahovať ešte väčší vplyv. Spoločnosti ako Snapchat a TikTok aj dnes vložili do rúk miliónov používateľov nástroje, ktoré boli predtým prístupné iba profesionálom pri tvorbe obsahu. Tento vývoj bude pokračovať, pretože takmer každý chce byť tvorcom obsahu. Vzrušujúcou, ale aj veľmi desivou súčasťou tohto trendu sú technológie ako deepfakes: syntetické videá alebo obrázky, na ktorých je osoba nahradená podobou inej osoby, môžu byť nástrojom nevídanej kreativity. Dajú sa však použiť aj zlomyseľnými spôsobmi!

Zabezpečenie, ochrana osobných údajov a transparentnosť údajov: Neustále nahrávame fotografie a videá on-line, zdieľame svoje polohy, ukladáme údaje o kreditnej karte a robíme mnoho ďalších vecí, ktoré vyvolávajú obavy o naše údaje. Najlepším a najbezpečnejším spôsobom zabezpečenia údajov je ich nezdieľanie a neukladanie. Spotrebitelia však od zariadení a služieb, ktoré používajú, očakávajú pohodlie, ktoré je možné poskytnúť iba ukladaním niektorých údajov. Z tohto dôvodu budúcnosť vyžaduje, aby spoločnosti boli striktné vo svojich zásadách zberu a ukladania údajov a boli v tejto záležitosti transparentné. Je dôležité, aby používatelia vedeli, čo a prečo spoločnosti skladujú. Technológia blockchain, ktorá sa stala populárnou vďaka použitiu ako základu kryptomien, bude dôležitou súčasťou tohto trendu. Blockchain sa môže stať riešením pre dlhodobé ukladanie údajov, akými sú dokumenty a zmluvy. V neposlednom rade sa naša každodenná komunikácia odohráva on-line a musíme sa uistiť, že je chránená. Šifrovanie typu end-to-end dáva istotu, že to, čo zdieľame, zostane medzi nami a ľuďmi, s ktorými zdieľame, a nikým iným.