piatok 19. novembra 2021

Ferrari, Huawei a Uniqlo: Nevieme písať

S rôznymi značkami sa stretávame každý deň. A okrem loga je jedným z kľúčových rozlíšujúcich aspektov ich názov. Niektoré názvy značiek sú rozpoznateľnejšie a píšu sa ľahšie, iné naopak ťažšie. Tím z money.co.uk využil on-line analytický nástroj Ahrefs na porovnanie a nájdenie najčastejšie nespráve písané názvy značiek pri vyhľadávaní na internete.

Populárny juhokórejský výrobca automobilov Hyundai s priemerne 605.000 nesprávne zadanými on-line vyhľadávaniami za mesiac obsadil prvé miesto. Bežné variácie boli Hundai (581.000 vyhľadávaní) či Hiundai (24.000 vyhľadávaní). Na druhom mieste skončil Lamborghini s priemerným počtom 365.000 nepresných on-line vyhľadávaní mesačne. Zvyčajne bol nesprávne označený za Lamborgini (351.000 vyhľadávaní za mesiac) alebo Lambogini (14.000 vyhľadávaní za mesiac). Ferrari zaujalo tretiu pozíciu s počtom 123.000 nesprávne zadaných vyhľadávaní na internete za mesiac ako Ferari. Francúzsky výrobca koňaku Hennessy (Henessy, Hennesy, Henesy – spolu 95.100) a holandský výrobca piva Heineken (Heinken – 90.000 ) sú na štvrtom a piatom mieste. Zaujímavé je, že Uniqlo na deviatom mieste je najviac nesprávne napísaný predajca oblečenia na zozname. Spoločnosť pochádzajúca z Japonska je každý mesiac chybne vyhľadaná on-line v priemere 58. 600-krát ako Uniclo (55.000 vyhľadávaní), Unilo (2.100 vyhľadávaní) či Uniql (1.500 vyhľadávaní). 


Na opačnom konci rebríčka je Porsche na 20. mieste. Nemecký výrobca vysokovýkonných automobilov bol nesprávne vyhľadávaný on-line v priemere 19.500-krát za mesiac, pričom najväčšou alternatívou sú výrazy Porsh (10.000 vyhľadávaní) alebo Porsch (9.500 vyhľadávaní). Celkovo sedem z 20 najčastejšie chabne zadávaných značiek pri vyhľadávaní na internete pochádza z automobilového priemyslu.

Salman Haqqi radí: Značka môže byť jedným zo základných pilierov, ktoré budú určovať popularitu a úspech podnikania, preto musia začínajúci podnikatelia starostlivo zvážiť výber značky pre svoje nové podnikanie. Existuje niekoľko zásad, na ktoré musia pri tom na pamätať:
  • Jedinečnosť – charakteristická značka, vďaka ktorej firma vynikne oproti konkurencii.
  • Ľahkosť – názov značky, ktorý nie je príliš ťažké vysloviť alebo vyhláskovať. Vo veku e-commerce je to obzvlášť dôležité, v ideálnom prípade môžu ľudia ľahko nájsť značku na Googli a nájsť ju on-line.
  • Due diligence – značka, ktorá môže byť chránená ochrannou známkou a pre ktorú môžete získať webovú doménu.
  • Vizuálne povedomie – názov značky, ktorý možno jasne prezentovať prostredníctvom farieb, ikon a log.
  • Dlhovekosť – môže názov značky rásť v korelácii s podnikaním a udržať si relevantnosť, keď podnik expanduje do nových produktov, služieb, trhov a území?