piatok 23. apríla 2021

Radíme: Nepodceňujte heslá

Kvôli pandémii sme opustili kancelárske prostredie a prešli na plný úväzok na prácu z domu. Aj keď to má nepochybne svoje výhody, riziko úniku údajov exponenciálne vzrástlo. Odborníci na digitálny marketing spoločnosti Reboot Online uskutočnili prieskum s 1.198 majiteľmi firiem a zamestnancami vo Veľkej Británii o ich skúsenostiach s porušením ochrany údajov a zabezpečenia heslami počas pandémie.

Pri prieskume bol zaznamenaný 20 % nárast porušenia podnikovej bezpečnosti. Až 44% podnikateľov uviedlo, že sa ich bývalý zamestnanec pokúšal prihlásiť do podnikových aplikácií, alebo chcel získať firemné údaje. Pri interných vyšetrovaniach sa väčšinou podarilo presne určiť osoby zodpovedné za bezpečnostné trestné činy. Zaujímavé je, že 51 % z nich bolo prijatých do funkcie výkonného riaditeľa a na druhom mieste sú manažéri s 34 % porušeniami vnútornej bezpečnosti. Najmenej porušili bezpečnostné protokoly riaditelia (3 %). Väčšina prípadov porušenia ochrany údajov (56 %) sa týkala súkromných chatov. Bývalí zamestnanci sa pokúšali získať prístup k súkromným konverzáciám z obdobia, kedy boli súčasťou spoločnosti. Je zaujímavé, že na druhom mieste sú učebné zdroje, pričom 47 % bývalých zamestnancov sa stále snaží tieto výhody využívať. To nie je prekvapujúce vzhľadom na skutočnosť, že veľa ľudí sa počas práce z domu zameriava na osobný rozvoj. Medzi ďalšie aplikácie, ktoré bývalí zamestnanci najčastejšie používajú, patria emaily (41 %), údaje / informácie o klientoch (33 %), interné správy (26 %) a sady nástrojov (19 %).

Odborníci z Reboot Online sa tiež pozreli na percento firiem s jedným alebo viacerými narušeniami bezpečnosti za posledný rok. Zistili, že spoločnosti zaoberajúce sa marketingom a digitálnymi médiami budú s najväčšou pravdepodobnosťou čeliť narušeniu bezpečnosti (52 %). Nasleduje oblasť Business and Consulting (46 %), zdravotníctvo (41 %) a charitatívne organizácie (38 %). Je možné tomu vôbec zabrániť? Pretože až neuveriteľných 79 % firiem si po odchode zamestnanca nezmení všetky svoje  heslá. Navyše 71 % firiem neposkytuje zamestnancom ani školenie týkajúce sa správne používania hesiel!